Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dario&Karin&Jace Schenk - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dario&Karin&Jace Schenk - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Dario&Karin&Jace

06 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zoveel gebeurt de afgelopen week en zoveel indrukken dat ik nog niet eens weet waar ik moet beginnen.
Dubai Donderdag 30 januari tot zondag 2 februari
S´ochtends zijn we samen met Anneke naar Schiphol gereden. Uiteraard toen we Schiedam bijna uit waren kwamen we tot de conclusie dat we de camera waren vergeten en dat ik mijn auto niet op slot had gedaan. Typisch iets voor ons hihi...Om 13.00 uur waren we uiteindelijk op Schiphol en hebben we maar gelijk de bagage ingeleverd. Wat kunnen wij veel rotzooi meenemen zeg. 2 volle koffers, een klein koffertje, een camera en een rugtas en 3 jassen als handbagage. Ja ja stel je voor dat je wat te kort komt in een maand. We zouden om 14.40 uur gaan vliegen maar voordat een airbus met 800 passagiers is volgeladen ben je wel even tijd kwijt. Uiteindelijk om 15.50 zijn we de lucht ingegaan. De reis is zeer voorspoeding verlopen en Jace heeft zich prima gedragen. Hij heeft misschien 1 uurtje geslapen en voor de rest was hij aan het spelen op de grond. Eigenlijk mocht dit niet, maar we konden het personeel aardig overtuigen.
Om 01.30 eindelijk in ons hotel aangekomen in Dubai. Precies wat je mag verwachten van Holiday Inn. Niet te veel poespas en een kleine kamer waar ook nog een babybedje in moest. Deze nacht zijn we goed doorgekomen. We waren allemaal kapot en hebben uiteindelijk tot 12.00 uur Dubai tijd geslapen. Het ontbijt uiteraard gemist, maar dat hebben we bij de Subway om de hoek gedaan. Daarna hebben we een taxi gepakt naar Dubai Mall en Burj Kalifa (bijna de hoogste toren van de wereld) Hier hebben we de rest van de middag rondgedwaald, gewinkeld en de omgeving bekeken. Jace is slecht aan het eten en is zeker van slag door het tijdsverschil. De nacht die erop volgde was ook niet prettig te noemen. We gingen rond 3.00 uur slapen en hebben tot 13.00 uur Dubai tijd geslapen. Weer het ontbijt gemist hihi. In de middag zijn we naar Souk Marinat geweest. Een Iraans stadje wat ze hebben nagebouwd, vlak bij Burj Al Arab. Dit was voor mij de enige reden om naar Dubai te willen. Wat een mooi gebouw, maar in het echt zo anders dan op de plaatjes. Veel staal aan de buitenkant. Binnen konden we niet komen maar we hebben een paar mooie foto´s gemaakt aan de buitenkant. Er was een mogelijkheid om een boottochtje te maken over de aangelegde rivier. Dit was leuk om te doen en een goed tijdverdrijf. S´avonds hadden we afsgesproken met Michel en Inge. Helaas heeft Inge afgezegd wegens niet nader te noemen redenen, echter vonden we dit erg jammer dat we niet de kans hebben gehad om onszelf voortestellen als gezin aan de vrouw van een goede vriend. Het eten met Michel was erg gezellig en fijn om weer eens bij te kletsen. Het is fijn om een goede vriend na 2 jaar weer terug te zien! Bedankt Michel voor de gezelligheid!

Deze nacht zijn we gelukkig wat beter doorgekomen en lijkt het erop dat Jace in een ritme begint te komen. Eindelijk! Want echt goed eten en drinken heeft hij de afgelopen dagen niet gedaan. En nu op de laatste nacht en dag gaat het goed. We zijn s´middags naar een JBR geweest. Dit is ook een soort parade met winkels. Helaas begon het regenen, en hebben we maar een Starbucks opgezocht als tijdverdrijf. Onze laatste dag in Dubai begint aan een einde te komen en kunnen we eindelijk door naar onze volgende bestemming Australie!!! Dario kwam er s´ochtends trouwens nog achter dat hij zijn portomonnee kwijt was. Wat een stress. Want zonder portomonee kan hij geen camper besturen. Hij was er van overtuigd dat hij in het vliegtuig lag. Met man en macht (receptie) Emiraten Lost & Found gebeld en gemaild of ze misschien een zwarte Armani portomonnee hadden gevonden. Uiteraard zonder resultaat. De rest van de dag er ons maar bij neergelegd dat hij weg is. Toen we terug moesten van JBR naar ons hotel, om de koffers op te halen, kwam ik tot de conclusie dat onze jassen nog in de hotel kamer lagen. Wie neemt er dan ook jassen mee naar Dubai en Australie, alleen wij hihihi. 1x raden wat er in Dario zijn jas zat...idd de portomonnee! Met een gerust hart zijn we uiteindelijk naar Dubai airport gegaan. 4 uur van te voren ingecheck(voor het eerst eens een keer op tijd ), bagage afgegeven en hebben we uitgebreid en luxe gegeten. Ons laatste diner in Dubai. Het was geslaagd! Maar nu....nu gaan we door naar Australie. De zenuwen gieren door mijn lijf. Waar in hemelsnaam ben ik aan begonnen. Zelfs Dario vindt het spannend. Het komt goed, het komt goed is het enige wat we kunnen bedenken. Dan wordt het gatenummer omgeroepen en kunnen we aan boord, en beseffen we dat er geen weg meer terug is. Daar gaan we!! Down under here we come!!!!!!